Boeken Recensies

Het boekendagboek

In oktober heeft Blossom Books iets geweldigs op de markt gebracht, namelijk Het boekendagboek. Een ‘dagboek’ waarin jij jouw favoriete boeken in kwijt kan. Een soort Goodreads of Hebban, maar dan ik boekformaat. Hoe geweldig is dat?? En hoewel het concept al een tijdje bestaat, is deze uitgave toch wel uniek. Maar wat maakt Het boekendagboek dan zo speciaal?

Schitterende lay-out20161031_1341592
De voorkant is to die for. En de binnenkant is om op te eten. Klinkt misschien een beetje gek, is misschien ook wel een beetje gek, maar het boek is zó mooi en het ruikt zó lekker (ik ben hopelijk toch niet de enige die aan een boek snuffelt). Anyway *zucht*. Het boekendagboek is hét boek waarin jij het maken van lijstjes kunt combineren van lezen. Ikzelf hou van lijstjes maken en koop dan ook veel te veel notitieboekjes, alleen heb ik nooit echt een notitieboekje voor leesboeken voorbij zien komen. Althans, niet van dit formaat. Vorig jaar met de december box van Owlcrate kreeg ik een klein notitieboekje waarin ik over mijn favoriete boeken kon gaan schrijven. Schattig, grappig, ontzettend leuk, maar wat was het een klein boekje zeg. Hoewel Het boekendagboek een stuk groter is, is het niet té groot. En zeker niet te klein.

Hoewel het een eenvoudig dagboek is, zit het tegelijkertijd bomvol illustraties, quotes, to read lijstjes en een heuse boekenbingo. En laat die eenvoud het boek nou zo mooi maken, want zo heb je alle ruimte om jouw gedachten op te schrijven. Wat vond je van het boek, wat is jouw favoriete scene, wie zijn jouw favoriete personages? Tevens kun je aangeven hoe hoog de huilfactor is. Of heb je juist heel hard moeten lachen? En welke quote is jou het meest bijgebleven?

Algemene informatie
In dit boek kun je in totaal 66 boeken kwijt. De keuze welke boeken jij hierin wilt noteren, is aan jou. Zo gebruik ik dit boekje om hier mijn favoriete boeken in te plaatsen, waaronder – duh – Harry Potter. Deze favoriete boeken heb ik namelijk allemaal 5 sterren gegeven. En die geef ik bijna niet, trust me.

20161031_1342282Het boekendagboek is een samenwerking tussen uitgeverij Blossom Books en Caroline Cracco. Caroline Cracco maakt illustraties, infographics en animaties. Voorheen had ik nog nooit van haar gehoord, maar sinds het Yalfest ben ik een fan. Bij haar tafeltje kon je namelijk een zelfportret laten maken. Nee, niet op de schildersmanier, maar op haar creatieve wijze. Ze is ontzettend creatief én gewild, want de rij bij haar tafeltje was op een gegeven moment niet meer te doen.

Het boekendagboek is voor jong en oud. Ik ben er namelijk van overtuigd dat ook volwassenen een fictional boy- of girlfriend hebben. En dat ook zij een lijstje hebben met daarop boeken die zij ooit nog een keer willen kopen.

Kortom: ik ben zo ontzettend blij met het boek. Heb jij het boek al aangeschaft?

Titel: Het boekendagboek | Auteur: Caroline Cracco/Blossom Books | ISBN: 978 90 206 7898 7 | Aantal pagina’s: 176 | Datum van verschijnen: oktober 2016 | Uitgeverij: Blossom Books

Previous Post Next Post